EKONOMI MEDIA SURAT KABAR LOKAL
DOI:
https://doi.org/10.35967/jkms.v2i2.2549Abstract
Ekonomi Media Surat Kabar Lokal. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana
manajamen strategik perusahaan surat kabar mingguan “Kridha Rakyat” di Madiun tahun 2011. Surat kabar
mingguan “Kridha Rakyat” (SKM-KR) sudah bertahan hidup sebagai sebuah surat kabar lokal selama
sepuluh tahun. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah studi kasus dan dilihat dengan perspektif
ekonomi media. Berdasarkan penelitian ini dapat disimpulkan bahwa proses ekonomi bergantung pada
pendapatan iklan dan cenderung memihak kepentingan pengiklan dan pemerintah daerah.
Kata Kunci: manajemen strategik, ekonomi media, surat kabar mingguan, kridha rakyat
Downloads
Published
Issue
Section
License
The copyright of the article once accepted for publication shall be assigned to the journal as the publisher of the journal. The intended copyright includes the right to publish the article in various forms (including reprints). The journal maintains the publishing rights to the published articles.
Authors are permitted to disseminate published articles by sharing the link/DOI of the article at the journal. Authors are allowed to use their articles for any legal purposes deemed necessary without written permission from the journal with an acknowledgment of initial publication to this journal.
Jurnal Ilmu Komunikasi (JKMS) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.